Ο Φορέας

της Επένδυσης

Φορέας Διαχείρισης Κοινοχρήστων εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά

Η διαχείριση και διαρκής λειτουργία ή ετοιμότητα σε λειτουργία όλων των κοινοχρήστων χώρων, υποδομών, έργων και εξοπλισμού εντός του Ακινήτου, συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικά της διοίκησης λειτουργιών, της συνήθους τακτικής και έκτακτης συντήρησης αυτών και κάθε άλλης σχετικής υπηρεσίας, εξαιρουμένης της έκτασης του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής (ΜΠΠΑ) και β) η αποκλειστική είσπραξη και διαχείριση οποιωνδήποτε ανταποδοτικών τελών και αναλόγων χρεώσεων.

Πόροι και έσοδα του Φορέα θα συνιστούν: α) Η επαρκής χρηματοδότηση από το Υπουργείο Οικονομικών για την υλοποίηση του σκοπού του, β) Κάθε άλλο έσοδο από την πραγματική παροχή υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων για την εξυπηρέτηση του σκοπού του, γ) Χρηματοδοτήσεις, δωρεές, εισφορές, χορηγίες, επιχορηγήσεις, κληρονομιές, κληροδοσίες, καταπιστεύματα και κάθε άλλο έσοδο από κρατική ή ιδιωτική πηγή, ενισχύσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους εθνικούς ή διεθνείς οργανισμούς, δ) Υπαγωγή και χρηματοδότηση του Φορέα σε προγράμματα ενισχύσεων που προβλέπονται για επενδύσεις σε σχετικές υποδομές και συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας ή/και φυσικών πόρων και ε) Ποσά προερχόμενα από τα ανταποδοτικά τέλη που εισπράττουν οι ΟΤΑ α΄ βαθμού, στην περιφέρεια των οποίων κείται το ακίνητο, τα οποία αντιστοιχούν σε ανταπόδοση υπηρεσιών του Φορέα προς τον δημότη.

Φορέας Διαχείρισης Κοινοχρήστων εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά

Η διαχείριση και διαρκής λειτουργία ή ετοιμότητα σε λειτουργία όλων των κοινοχρήστων χώρων, υποδομών, έργων και εξοπλισμού εντός του Ακινήτου, συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικά της διοίκησης λειτουργιών, της συνήθους τακτικής και έκτακτης συντήρησης αυτών και κάθε άλλης σχετικής υπηρεσίας, εξαιρουμένης της έκτασης του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής (ΜΠΠΑ) και β) η αποκλειστική είσπραξη και διαχείριση οποιωνδήποτε ανταποδοτικών τελών και αναλόγων χρεώσεων.

Πόροι και έσοδα του Φορέα θα συνιστούν: α) Η επαρκής χρηματοδότηση από το Υπουργείο Οικονομικών για την υλοποίηση του σκοπού του, β) Κάθε άλλο έσοδο από την πραγματική παροχή υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων για την εξυπηρέτηση του σκοπού του, γ) Χρηματοδοτήσεις, δωρεές, εισφορές, χορηγίες, επιχορηγήσεις, κληρονομιές, κληροδοσίες, καταπιστεύματα και κάθε άλλο έσοδο από κρατική ή ιδιωτική πηγή, ενισχύσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους εθνικούς ή διεθνείς οργανισμούς, δ) Υπαγωγή και χρηματοδότηση του Φορέα σε προγράμματα ενισχύσεων που προβλέπονται για επενδύσεις σε σχετικές υποδομές και συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας ή/και φυσικών πόρων και ε) Ποσά προερχόμενα από τα ανταποδοτικά τέλη που εισπράττουν οι ΟΤΑ α΄ βαθμού, στην περιφέρεια των οποίων κείται το ακίνητο, τα οποία αντιστοιχούν σε ανταπόδοση υπηρεσιών του Φορέα προς τον δημότη.

Το Ιστορικό

Το Ιστορικό

Στο νόμο 4422/16 που κύρωσε τη σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Επενδυτή για την υλοποίηση της Επένδυσης, προβλεπόταν η ίδρυση ενός Φορέα που θα διαχειρίζεται τους κοινόχρηστους χώρους που θα προέκυπταν από την πολεοδόμηση του πρώην αεροδρομίου τους Ελληνικού, που ουσιαστικά θα είναι η επέκταση της δημοτικής ενότητας Ελληνικού.

Ο συγκεκριμένος όμως νόμος ήταν γεμάτος ασάφειες που άνοιγαν διάπλατα το δρόμο για τη δημιουργία ενός οργανισμού που στην ουσία θα λειτουργούσε ως «ιδιωτικός δήμος».

Ο Δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάτος διέβλεψε έγκαιρα το μεγάλο κίνδυνο η Τοπική Αυτοδιοίκηση να απωλέσει τον κυρίαρχο ρόλο της στη διοίκηση των τοπικών υποθέσεων και να απογυμνωθεί από τις αρμοδιότητες που της δίνει το Σύνταγμα. Αντιλήφθηκε γρήγορα ότι μέσα από την εξυπηρέτηση των αναγκών μιας συγκεκριμένης περίπτωσης, άνοιγε ο δρόμος για τη δημιουργία «Μορφωμάτων» στην Ελληνική Επικράτεια που θα αποψίλωναν κι εντέλει θα διέλυαν την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Έτσι, κατέθεσε σε όλους τους αρμόδιους φορείς, πλήρως στοιχειοθετημένη πρόταση για την δημιουργία, τις αρμοδιότητες και τα έσοδα του “Φορέα”, προστατεύοντας πρωτίστως τα συμφέροντα του Δήμου του και ταυτόχρονα διασφαλίζοντας τις αρχές που διέπουν τη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Με αυτά τα δεδομένα και τους κινδύνους, ο Δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, κατάφερε και πέτυχε όλοι οι δημοτικοί φόροι που θα προκύπτουν από τις δραστηριότητες στον χώρο της επένδυσης (τέλη παρεπιδημούντων, φόρος καταστημάτων, φόρος καζίνο κτλ) να καταλήγουν στα ταμεία του δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης και ο “Φορέας Διαχείρισης Κοινοχρήστων εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά να εισπράττει μόνο τα ανταποδοτικά τέλη”.

Το εννιαμελές Διοικητικό Συμβούλιο απαρτίζεται από 3 μέλη που ορίζονται από τον δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης, από ένα μέλος ορίζουν οι δήμοι Γλυφάδας, και Αλίμου και από ένα μέλος ορίζουν το Υπουργείο Εσωτερικών, το Υπουργείο Οικονομικών και η “ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε.”

Πρόεδρος ορίστηκε ο Δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάτος ως μοναδική πρόταση από τους τρεις δήμους (για την θέση του προέδρου προτείνουν οι δήμοι και αποφασίζουν οι υπουργοί Οικονομικών και Εσωτερικών), και ως άτομο που συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα προσόντα για μία τέτοια την θέση ευθύνης.

Στο νόμο 4422/16 που κύρωσε τη σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Επενδυτή για την υλοποίηση της Επένδυσης, προβλεπόταν η ίδρυση ενός Φορέα που θα διαχειρίζεται τους κοινόχρηστους χώρους που θα προέκυπταν από την πολεοδόμηση του πρώην αεροδρομίου τους Ελληνικού, που ουσιαστικά θα είναι η επέκταση της δημοτικής ενότητας Ελληνικού.

Ο συγκεκριμένος όμως νόμος ήταν γεμάτος ασάφειες που άνοιγαν διάπλατα το δρόμο για τη δημιουργία ενός οργανισμού που στην ουσία θα λειτουργούσε ως «ιδιωτικός δήμος».

Ο Δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάτος διέβλεψε έγκαιρα το μεγάλο κίνδυνο η Τοπική Αυτοδιοίκηση να απωλέσει τον κυρίαρχο ρόλο της στη διοίκηση των τοπικών υποθέσεων και να απογυμνωθεί από τις αρμοδιότητες που της δίνει το Σύνταγμα. Αντιλήφθηκε γρήγορα ότι μέσα από την εξυπηρέτηση των αναγκών μιας συγκεκριμένης περίπτωσης, άνοιγε ο δρόμος για τη δημιουργία «Μορφωμάτων» στην Ελληνική Επικράτεια που θα αποψίλωναν κι εντέλει θα διέλυαν την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Έτσι, κατέθεσε σε όλους τους αρμόδιους φορείς, πλήρως στοιχειοθετημένη πρόταση για την δημιουργία, τις αρμοδιότητες και τα έσοδα του “Φορέα”, προστατεύοντας πρωτίστως τα συμφέροντα του Δήμου του και ταυτόχρονα διασφαλίζοντας τις αρχές που διέπουν τη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Με αυτά τα δεδομένα και τους κινδύνους, ο Δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, κατάφερε και πέτυχε όλοι οι δημοτικοί φόροι που θα προκύπτουν από τις δραστηριότητες στον χώρο της επένδυσης (τέλη παρεπιδημούντων, φόρος καταστημάτων, φόρος καζίνο κτλ) να καταλήγουν στα ταμεία του δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης και ο “Φορέας Διαχείρισης Κοινοχρήστων εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά να εισπράττει μόνο τα ανταποδοτικά τέλη”.

Το εννιαμελές Διοικητικό Συμβούλιο απαρτίζεται από 3 μέλη που ορίζονται από τον δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης, από ένα μέλος ορίζουν οι δήμοι Γλυφάδας, και Αλίμου και από ένα μέλος ορίζουν το Υπουργείο Εσωτερικών, το Υπουργείο Οικονομικών και η “ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε.”

Πρόεδρος ορίστηκε ο Δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάτος ως μοναδική πρόταση από τους τρεις δήμους (για την θέση του προέδρου προτείνουν οι δήμοι και αποφασίζουν οι υπουργοί Οικονομικών και Εσωτερικών), και ως άτομο που συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα προσόντα για μία τέτοια την θέση ευθύνης.

Τα Νέα του Φορέα

Τα Νέα του Φορέα